Wat doen wij met ‘onze bak’?

20 mei 2013 | Gluren bij de buren!

In juni toog een deel van de redactie op pad door de wijk. We hebben bekeken wat iedereen van zijn voortuintje maakt. Deze tuintjes hebben bij ons de welbekende vorm van uniforme betonnen bakken. Los ervan of je die nu mooi vindt of niet, viel het ons op dat alle bewoners er hun eigen draai aan geven.

Van plein tot plein zagen we kleurrijke, originele en verrassende invullingen van ‘de bak’. Er zijn bakken wit of grijs geverfd, van bankjes voorzien, beplant met mooie struiken en bloemen, gevuld met grind, of volledig afgetimmerd. Op sommige pleinen hebben diverse buren dezelfde struiken of ornamenten geplaatst. Een enkeling gebruikt de bak als parkeerplaats voor de tractor van zijn kind, of moestuin voor zijn aardbeien en we aanschouwden ook een unieke Japanse vijvertuin met goudvissen. Klik op onderstaand plaatje om de impressie te starten.

Zie www.eurowoningen.nu