Buurtpreventie

Eurowoningen Wijk Rozendaal

Ter bevordering van de veiligheid in de Wijk is er in 2016 een WhatsApp BuurtpreventieGroep gemaakt. Deze groep is bedoeld voor alle bewoners van de Eurowoningen.

Hoofddoelstelling: verdachte situaties signaleren en melden. De WhatsApp BuurtpreventieGroep is een uiterst serieus alarmsysteem en heeft vooral een signaleerfunctie om de politie van meer ogen en oren te voorzien.

Wil je meehelpen om de alertheid van de wijk te vergroten? Geef je dan op via het aanmeldformulier op deze pagina. Belangrijk!!! Lees eerste de spelregels hieronder waar iedere WhatsApp BuurtpreventieGroep zich aan dient te houden.

Een mooie leefbare buurt kan niet zonder actieve en betrokken bewoners. Wil je iets betekenen voor de wijk, laat het weten!

Minimumleeftijd = 18 jaar

Gebruik de WhatsApp BuurtpreventieGroep volgens de SAA afkorting

S = Signaleer | A = Alarmeer 112 | A = App om uw waarneming bekend te maken aan anderen.

Verdachte situaties/heterdaad

De WhatsApp BuurtpreventieGroep is bedoeld om verdachte situaties te signaleren en te melden.

Speel nooit voor eigen rechter en waarschuw bij heterdaad altijd de politie via 112.

Een verdacht persoon kan onschuldig zijn, maar door berichten in de groep door alle deelnemers als crimineel worden aangezien. Wees dus terughoudend met acties en neem contact op met de politie.

Als je 112 belt naar aanleiding van een gemelde situatie in de WhatsApp BuurtpreventieGroep, laat dit dan aan de WhatsApp BuurtpreventieGroep  weten zodat er geen vijftig telefoontjes naar de politie worden gedaan.

De WhatsApp BuurtpreventieGroep  heeft vooral een signaleerfunctie om de politie van meer ogen en oren te voorzien.

Delen van foto’s en filmpjes

Foto’s en filmpjes kunnen heel handig zijn als signalement of eventueel bewijs. Maar wees altijd terughoudend met het delen van foto’s en filmpjes van personen. Het is niet de bedoeling een verdacht persoon aan de schandpaal te nagelen.

Geen overbodige berichten

De WhatsApp BuurtpreventieGroep is bedoeld als buurtwacht en absoluut niet als buurthuis! Niemand in deze WhatsApp BuurtpreventieGroep  zit te wachten op een overvloed aan berichten.

Gebruik normaal geaccepteerd taalgebruik

Niet vloeken, schelden, discrimineren en dergelijke.