Update startdatum zwemseizoen

13 juli 2024 | Nieuws

Beste wijkbewoners,

Wij hebben er met zijn allen naar uitgekeken maar op maandag 22 juli zijn we dan zover om het zwemseizoen te openen. Die datum is zeker! Het zwembadteam doet er alles aan om toch eerder te openen. Als dat lukt dan laten wij jullie dat ook direct weten.

We gaan dit jaar de afspraken voor toegang en gebruik op een alternatieve manier vormgeven, omdat de oplevering van ons prachtige nieuwe wijkgebouw nog even op zich laat wachten. Dat vraagt wat van ons allemaal, maar als team hebben we de ervaring uit de corona periode dat voor onze bezoekers het zwemmen de belangrijkste functie is!

Wat is er anders dit jaar!

• De openingstijden worden voor dit seizoen aangepast en we zullen pas om 9 uur open gaan. De sluitingstijd blijft gelijk. De reden van deze aanpassing is dat we een dit jaar geen afgesloten toegang systeem hebben. Om hiervoor de verantwoordelijkheid te kunnen nemen kan er uitsluitend gezwommen worden op uren dat er toezicht aanwezig is.
  • De toegang tot het zwembad is dit jaar via de nooduitgang aan de Dolomietenpad. Dit betreft een open deur en we vragen iedereen met ons als team een beetje mee op te letten op drukke dagen dat er geen onbevoegde binnen komen
  • Er zullen geen omkleed faciliteiten zijn. Deze zijn nog niet gereed en we vragen iedereen daar in deze uitzonderlijke situatie mee op te anticiperen.
  • Geen douchen wel een beperkte toilet en watervoorziening.
  • Het peuterbad en het gazon aan deze zijde blijft gesloten dit seizoen.
  • Het gebouw aan de zwembadzijde blijft voor iedereen een no go area. We zullen met bouwhekken de toegang verhinderen.
  • Er geldt een algemeen rookverbod op het hele zwembadterrein. Dit is recent door het bestuur besloten en de regels hoe dit zal worden vormgegeven zullen binnenkort met iedereen worden gedeeld.

Kortom we kijken naar een seizoen met behoorlijk wat aanpassingen maar het zwembadteam kijkt er vooral naar uit om iedereen weer te mogen ontvangen en hopen we op een (wat korter) mooi, veilig maar vooral een gezellig zwemseizoen voor iedereen!

Tot ziens namens het zwembadteam,

Tineke Mekkes
Beheerder Zwembad

Voor vragen over de start van het seizoen stuur je een bericht naar: zwembadbeheerder@groenstichting.nl